Broj 00-2765
Podgorica, 05.09.2013. godine
DOO „CENTAR ZA EKOTOKSIKOLOŠKA ISPITIVANJA“ PODGORICA
VODIČ ZA PRISTUP INFORMACIJAMA U POSJEDU DOO „CENTAR ZA EKOTOKSIKOLOŠKA ISPITIVANJA“ PODGORICA
Na osnovu člana 11 Zakona o slobodnom pristupu informacijama (Sl. list CG br. 44/12) DOO „Centar za ekotoksikološka ispitivanja“ Podgorica, sačinio je
VODIČ ZA PRISTUP INFORMACIJAMA U POSJEDU DOO „CENTAR ZA EKOTOKSIKOLOŠKA ISPITIVANJA“ PODGORICA
Vodič omogućava pravnim i fizičkim licima da se upoznaju sa postupkom ostvarivanja prava na pristup informacijama u posjedu DOO „Centar za ekotoksikološka ispitivanja“ Podgorica (u daljem tekstu: Centar), a u skladu sa Zakonom o slobodnom pristupu informacijama (Sl. list CG br. 44/12).
I OSNOVNI PODACI
Sjedište: Podgorica, Bulevar Šarla de Gola br. 2
Tel: 020/658-090
Fax: 020/658-092
Web sajt: www.ceti.me
II VRSTE DOKUMENATA U POSJEDU CENTRA
1. NORMATIVNA AKTA
- Statut; Link – Statut CETI novi
- Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta;
- Kolektivni ugovor;
- Druga opšta akta i pravilnici.
2. JAVNE EVIDENCIJE
- Djelovodnik;
- Protokol laboratorije;
- Knjiga za poštu;
- Dostavna knjiga;
- Knjiga putnih naloga.
3. PLANOVI, INFORMACIJE, IZVJEŠTAJI, ELABORATI, STUDIJE I DR.
- Planovi i programi rada;
- Planovi javnih nabavki;
- Izvještaj o radu;
- Izvještaj o javnim nabavkama;
- Izvještaji o izvršenim ispitivanjima, koji su u vlasništvu naručioca usluga:
- programi, projekti i analize monitoringa svih segmenata životne sredine za potrebe državnih organa, organa jedinice lokalne samouprave, privrednih i drugih subjekata;
- predmeti koji se odnose na bezbjednost hrane, dozimetrijsku kontrolu, toksikološke analize, ispitivanja uslova i parametara životne i radne sredine za potrebe privrednih i drugih subjekata;
- dokumentacija o uvođenju QMS sistema (menadžment kvaliteta), ISO 9001:2000 standarda kvaliteta usluga, ISO 17025 standarda i standarda ISO 14001;
- dokumenta o međunarodnoj saradnji i međunarodnim projektima.
4. POJEDINAČNI AKTI
- Akta koja donosi Odbor direktora i izvršni direktor;
- Dokumenta o javnim nabavkama.
5. FINANSIJE
- Godišnji finansijski iskaz;
- Izvještaj o osnovnim sredstvima;
- Finansijske evidencije i pojedinačna finansijska dokumenta;
- Knjiga osnovnih sredstava;
- Knjiga ulaznih i izlaznih računa;
- Glavna knjiga i prateći dnevnik.
6. PODACI O ZAPOSLENIMA
- Radne knjižice;
- Uvjerenja, diplome, svjedočanstva o stečenom nivou obrazovanja;
- Ugovori o radu;
- Odluke, rješenja i drugi akti o statusnim pitanjima zaposlenih (raspoređivanje, zarade i naknade, godišnji odmor, odsustvo sa rada i sl.).
III POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRISTUPA INFORMACIJAMA
1. POKRETANJE POSTUPKA
Postupak za pristup informaciji se pokreće na pisani ili usmeni zahtjev lica koje traži pristup informaciji, i to:
- pisani zahtjev se podnosi neposredno na arhivi Centra;
- putem pošte, na adresu DOO „Centar za ekotoksikološka ispitivanja“ Podgorica, Bulevar Šarla de Gola br. 2, ili elektronskim putem na e-mail: [email protected], odnosno putem faksa na broj 020/658-092;
- usmeni zahtjev za pristup informaciji podnosi se Centru neposredno na zapisnik;
- na zahtjev za pristup informaciji, ne plaća se taksa.
2. SADRŽINA ZAHTJEVA
Zahtjev za pristup informaciji treba da sadrži:
- naziv informacije ili podatke na osnovu kojih se tražena informacija može identifikovati;
- način na koji se želi ostvariti pristup informaciji;
- podatke o podnosiocu zahtjeva (ime, prezime, adresa fizičkog lica ili naziv i sjedište pravnog lica, odnosno njegovog zastupnika, predstavnika ili punomoćnika);
- zahtjev se može podnijeti na propisanom obrascu ili u slobodnoj formi;
- obrazac zahtjeva se može dobiti u Centru ili na web stranici Centra.
3. NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJI
Pristup informaciji se može ostvariti:
- neposrednim uvidom u original ili kopiju informacije u prostorijama Centra;
prepisivanjem ili skeniranjem informacije od strane podnosioca zahtjeva u prostorijama Centra; - dostavljanjem kopije informacije podnosiocu zahtjeva od strane Centra, neposredno, putem pošte ili elektronskim putem.
4. RJEŠAVANJE PO ZAHTJEVU
O zahtjevu za pristup informaciji rješava se u roku od 15 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva, osim u slučaju zaštite života i slobode lica, kada se po zahtjevu rješava u roku od 48 sati.
– protiv akta kojim je odlučeno o zahtjevu za pristup informaciji, može se preko Centra izjaviti žalba Agenciji za zaštitu podataka o ličnosti i pristup informacijama, u roku od 15 dana od dana prijema.
– pristup informaciji se ostvaruje u roku od tri dana od dana dostavljanja rješenja kojim je pristup dozvoljen podnosiocu zahtjeva, odnosno u roku od pet dana od dana kada je podnosilac zahtjeva dostavio dokaz o uplati troškova postupka, ako su oni rješenjem određeni.
5. TROŠKOVI POSTUPKA
- troškove postupka snosi lice koje traži pristup informaciji;
- troškovi postupka se odnose samo na stvarne troškove u pogledu kopiranja, skeniranja i dostavljanja tražene informacije;
- troškovi postupka se plaćaju prije izvršenja rješenja, odnosno prije omogućavanja pristupa informaciji;
- lica sa invaliditetom ili u stanju socijalne potrebe, ne plaćaju troškove postupka;
- troškovi postupka se uplaćuju u korist Centra, na račun broj 510-232-23 CKB
6. OVLAŠĆENA LICA I LICA ZADUŽENA ZA RJEŠAVANJE PO ZAHTJEVIMA
Lice zaduženo za vođenje postupka po zahtjevu za pristup informacijama je:
Milica Laković, dipl. pravnik, Šef službe za pravne i opšte poslove
Radonja Ujević, dipl. pravnik, Samostalni stručni saradnik za pravne poslove
Lice ovlašćeno za donošenje rješenja po zahtjevu za pristup informaciji je:
Zoran Vučinić, izvršni direktor Centra.
IV OBJAVLJIVANJE VODIČA
Ovaj vodič će se objaviti na oglasnoj tabli i web sajtu Centra.
IZVRŠNI DIREKTOR,
Zoran Vučinić